Nyhedsarkiv

Noah Wahlgreen Københavnsmester 2025
af BMS Skak     19/11-2025

Noah Wahlgreen skrev sit navn ind i den prominente liste over Københavnsmestre i skak, da han i weekend'en vandt Københavnsmesterskabet 2025!

Københavnsmesterskabet blev spillet som en del af den store weekend-turneringe "Atina Open 2025", hvor bedstplacerede spiller fra klubberne under Københavns Skak Union (KSU) ville vinde titlen. Og Noah lagde ud i fin stil med 4 sejre i de 4 første af 7 runder, bl.a. en sejr over Stormester Carsten Høi! Derefter fulgte en remis samt et tab, hvorefter Noah sluttede af med en sejr som gav slutscoren 5½ af 7 samt en topplacering og KM-titlen!

Flot spillet af Noah! BMS Skak ønsker Noah tillykke med KM-titlen.

Se omtalen af turneringen og KM 2025 hos Dansk Skak Union her.
Og se slutstillingen i turneringen her!

Se også listen over vinderne af Københavnsmesterskabet i skak siden 1917 i Danbase her.

Fotoet ovenfor er fra Dansk Skak Union's hjemmeside, jf. henvisningen.